Welkom bij

M-Select

de community van Motivaction

Wij willen weten wat jij vindt! Als je meedoet aan onderzoek op locatie van M-Select, ontvang je hiervoor altijd een vergoeding tussen de €25,- en €75,-.

Schrijf je gratis in!


M-Select stuurt geen spamberichten en deelt jouw gegevens nooit met derden.

Waarom M-Select?

Wie wij zijn

M-Select is de community van Motivaction. Motivaction is een full service marktonderzoeksbureau dat onderzoek uitvoert voor de meest uiteenlopende merken en organisaties. M-Select nodigt regelmatig mensen uit om hun mening te geven over heel diverse onderwerpen. Zo vragen wij je bijvoorbeeld om een tv-reclame te beoordelen, jouw voorkeur voor een bepaald tijdschrift te geven of mee te denken over actuele onderwerpen in de samenleving.

Waarom meedoen aan marktonderzoek? Motivaction vertaalt wat jij belangrijk vindt in concrete actiepunten of innovaties voor bekende merken. Bedrijven en organisaties moeten in deze tijd sneller innoveren om aan de wensen van consumenten en burgers te kunnen voldoen. Aan de hand van jouw mening kunnen wij bedrijven helpen met nieuwe inzichten en het vinden van oplossingen. Door mee te doen oefen je invloed uit op de beslissingen van bedrijven als bijvoorbeeld Marktplaats, Greenpeace of Ben & Jerry's en help je mee producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op jouw wensen.

Iemand die meewerkt aan marktonderzoek is een respondent. Als je je bij ons inschrijft als respondent kunnen we je uitnodigen om mee te werken aan onderzoeken. Wij vragen je bij de inschrijving om een aantal gegevens, zodat wij weten voor welke onderzoeken we jou kunnen uitnodigen. Ter aanvulling op je inschrijving vragen we je een Mentality-test doen, waardoor jij als participant én wij als M-Select een beter beeld krijgen van jouw persoonlijke profiel en leefstijl. Voor meer informatie over de Mentality-test kun je hier kijken. Voor meer informatie over de Mentality-test kun je hier kijken.

Wanneer jij als respondent meedoet aan een onderzoek ontvang je een contante onkostenvergoeding. Dit is als dank voor jouw tijd en mening en voor eventuele reis- en parkeerkosten. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de tijdsduur van het onderzoek, meestal tussen de € 25,- en € 75,-.

Schrijf je in!
Motivaction

Als respondent van Motivaction kun je meedoen aan onderzoek voor onder andere

Onze klanten

Hoe gaat M-Select te werk en op welke locaties organiseren wij onderzoek?

Locaties & Selecties

Waarom meedoen?
Ons kantoor is in het centrum van Amsterdam. Wij organiseren vooral onderzoeken in Amsterdam, Amersfoort, Zwolle, Rotterdam, Den Haag en Den Bosch. De onderzoeken vinden plaats op locaties met goed ingerichte onderzoeksruimtes waar de rust en privacy gewaarborgd worden. Onze onderzoeken zijn vrijwel altijd doordeweeks, en kunnen zowel in de middag als in de avonduren plaatsvinden. Ook organiseren wij regelmatig online onderzoeken (e-Safari’s) waar je vanuit heel Nederland aan mee kunt doen, omdat je deze onderzoeken vanuit huis doet.
Na je inschrijving kun je van ons per e-mail uitnodigingen met selectievragen ontvangen. Deze selectievragen helpen ons om jou op basis van jouw profiel en persoonlijke voorkeuren in te delen bij een doelgroep. Wij zijn altijd op zoek naar verschillende doelgroepen, dus er bestaan geen ‘foute’ antwoorden. Als je in de doelgroep past die wij voor een bepaald onderzoek nodig hebben, zullen we je bellen om de laatste vragen door te nemen en om te kijken of we je kunnen uitnodigen. Let op: we bellen je dus altijd voordat er een afspraak staat. Als de afspraak gemaakt is, sturen we altijd een bevestiging per e-mail of sms. Wij proberen je heel gericht te benaderen voor onderzoeken die aansluiten bij jouw profiel. Het Mentality-profiel is bijvoorbeeld een belangrijk instrument om je gericht uit te kunnen nodigen. Hoe meer informatie je ons in de vragenlijsten en in de Mentality-test geeft, hoe beter wij van tevoren kunnen inschatten of jij de persoon bent die wij zoeken. Zorg er dus altijd voor dat jouw profiel up-to-date is.
Motivaction behandelt de verstrekte persoonlijke gegevens zeer vertrouwelijk. Deze gegevens zullen nooit aan derden ter beschikking worden gesteld. Motivaction houdt zich aan de regels betreffende privacy zoals die zijn vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens uit 2002.
Onze klanten zijn organisaties en bedrijven uit verschillende sectoren en met verschillende doelstellingen. Hierdoor zijn ook onze onderzoeken zeer gevarieerd: van brainstormsessies over nieuwe reclamecampagnes tot discussies over maatschappelijke onderwerpen, en van tafelsessies over nieuwe fietsen tot single interviews over woonwensen. Voor een overzicht van een aantal van onze klanten kun je hier kijken.

Wat voor onderzoeken organiseren wij?

Soorten onderzoek

services_image

Groepsdiscussies

Gesprekken op locatie die duren meestal 1,5 tot 2 uur. De groepen bestaan uit 4 tot 8 personen en de discussie wordt geleid door 1 of 2 onderzoekers. Bij een groepsdiscussie wordt bijvoorbeeld een nieuw soort snoep getest en besproken, waarbij om jouw mening wordt gevraagd. Na afloop van het onderzoek krijg je de vergoeding contant mee.

InnerWorld

Bij een InnerWorld-sessie ga je onder begeleiding van een speciaal getrainde onderzoeker op zoek naar onderbewuste associaties en intuïties. Op deze manier worden bijvoorbeeld alle stappen en beweegredenen binnen een koopproces geanalyseerd. Dit gebeurt door middel van geleide ontspannings- en visualisatieoefeningen. Een sessie is altijd in een kleine groep, vindt plaats op locatie en duurt 2,5 uur. Na afloop van het onderzoek krijg je de vergoeding contant mee.

Inhomes, werkplekgesprekken of telefonisch onderzoek

In sommige gevallen is het (vanwege het onderwerp of de setting) handiger om het onderzoek thuis, op je werkplek of via de telefoon te houden. Bij dit soort onderzoeken wordt altijd van tevoren afgesproken op welke manier de vergoeding wordt betaald.

Een-op-eengesprekken

Een individueel interview op locatie, dat tussen de 25 minuten en een uur duurt. Soms vragen we je een kleine voorbereidingsopdracht te doen. In een een-op-eengesprek krijg je bijvoorbeeld een nieuwe tv-reclame te zien, waarna we om jouw mening vragen. Na afloop van het onderzoek krijg je de vergoeding contant mee.

e-Safari’s

Online onderzoeken waarbij je gedurende een aantal dagen thuis opdrachten uitvoert en vragen beantwoordt via je computer. Je maakt in een beveiligde community een account aan, waarbinnen je kunt communiceren met de onderzoekers en andere respondenten. Een onderzoek duurt 5 tot 7 dagen en per dag ben je gemiddeld 30 á 45 minuten met de opdrachten bezig. Na afloop van het onderzoek maken wij de vergoeding aan je over.

Online vragenlijsten

Je kunt ook altijd meedoen aan online onderzoeken. Via ons panel StemPunt vul je wanneer het jou uitkomt vragenlijsten in. En omdat wij jouw mening belangrijk vinden, spaar je voor leuke cadeaus (zoals een bon van bol.com) of doneer je aan één van de goede doelen die wij steunen.

Vragen?

Veelgestelde vragen

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn organisaties en bedrijven uit verschillende sectoren en met verschillende doelstellingen. Hierdoor zijn ook onze onderzoeken zeer gevarieerd: van brainstormsessies over nieuwe reclamecampagnes tot discussies over maatschappelijke onderwerpen, en van tafelsessies over nieuwe fietsen tot single interviews over woonwensen. Voor een overzicht van een aantal van onze klanten kun je hier kijken.

Wie zoeken jullie?

Wij zijn voor onze onderzoeken op zoek naar heel veel verschillende doelgroepen. Een exacte omschrijving daarvan is van tevoren dus moeilijk te geven. Vaak proberen we een mix van verschillende soorten mensen bij elkaar te brengen. Er is dus altijd wel een doelgroep en een onderzoek dat bij je past!

Waarom zijn veel van jullie onderzoeken in Amsterdam of andere grote steden?

Wij voeren onze onderzoeken uit op plaatsen die voor de meeste mensen goed bereikbaar zijn. Dit is vaak in de grotere steden. Ook organiseren wij regelmatig meerdaagse online onderzoeken (e-Safari’s), die niet aan een locatie gebonden zijn. Aan deze onderzoeken doe je vanuit huis mee en hieraan kunnen mensen uit heel Nederland deelnemen.

Krijg ik, net als bij StemPunt, punten voor het invullen van de vragenlijst?

Bij de uitgebreide vragenlijst van StemPunt zijn jouw antwoorden direct de uitslag van het onderzoek. De korte selectievragenlijst die je van M-Select ontvangt helpt ons alleen bij het uitnodigen van de juiste personen. De onderzoekers zijn niet op de hoogte van de antwoorden die jij op deze vragen hebt gegeven, en je antwoorden hebben geen invloed op de onderzoeksresultaten. Zodoende kunnen wij je voor deze vragenlijsten geen punten geven. Als je op basis van de selectie wordt uitgenodigd voor een onderzoek op locatie, ontvang je daarvoor natuurlijk wel een vergoeding.

Wat zeggen respondenten over M-Select?

Meer dan 25000 respondenten

“De onderzoeken van M-Select vinden plaats in een fijne omgeving, gaan over leuke onderwerpen en het zijn bijna altijd actieve sessies. De onderzoekers zijn altijd vriendelijk en professioneel.”

Branko Willems

Branko Willems

IT-developer

“Het gaat bij een onderzoek niet om het commercieel wenselijke antwoord, maar om wat je daadwerkelijk vindt. In principe is elk onderzoek interessant om aan mee te doen.”

Misha Frouk

Misha Frouk

Recruiter

“Gesprekken zijn interactief, er is ruimte voor je eigen mening en opbouwende kritiek. De vraagstelling zet vaak aan tot nadenken, waardoor ik het leerzaam vind om mee te doen.”

Evelien van Asten

Evelien van Asten

Peuterleidster

Wat gebeurt er met jouw mening?

Bekijk hier het laatste nieuws

Blog Image

De nieuwsbrief van M-Select

Lees hier onze maandelijkse nieuwsbrief! In de nieuwsbrief vermelden wij de winnaars van onze acties en nog veel meer!

Klik hier
Blog Image

Onveilige verpleeghuizen

Veel mensen met familie in een verpleeghuis maken zich ongerust over de toekomst. Punten van zorg zijn werkdruk bij het personeel, hygiëne en privacy van de ouderen. Dit blijkt uit een onderzoek van Motivaction in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Lees verder
Blog Image

Flexibele feestdagen

Twee derde van de Nederlanders wil zelf bepalen welke feestdagen ze vrij nemen. De helft van de Nederlanders stelt daarbij wel dat er een aantal gezamenlijke feestdagen moet blijven bestaan. Zo kan iedereen vrijnemen op de feestdagen die ze daadwerkelijk vieren.

Lees verder

Schrijf je gratis in en doe mee aan onderzoeken op locatie

Schrijf je in!

Hoe kun je ons bereiken?

Contactinformatie

Bezoekadres

Marnixkade 109F

1015 ZL Amsterdam

Telefoonnummer

020-589-8321

Openingstijden

Maandag - Vrijdag

09:00 - 18:00